Usvainen sumu peittää merenpintaa ja Tallinnan eteläsatama häämöttää. Sokos Hotel Virun korkea rakennus kohoaa muiden kaupungin rakennusten lomasta. Viru hotelli on suomalaisille hyvinkin tuttu majoittumispaikka. 5. toukokuuta 1972 ensimmäinen Tallinnaan rakennettu tornitalo on ollut ilmestymisestään asti erottamaton osa kaupunkia.
Sokos Hotel Virun aula on vielä hiljainen aamuvarhain.
Hotellin kattoa koristaa valoisat ja modernit yksityiskohdat.
Siskokset ovat lähteneet viettämään lomamatkaa Tallinnaan ja yöpyneet Sokos Hotel Virussa. Kyseinen hotelli on heille jo varsin tutuksi tullut majoituspaikka.
Hotelli sijaitsee aivan viru keskuksen yhteydessä. Kuvassa suomalaisturisteja on lähdössä satamaan.
Teemu Lintula ja Janne Arjanka yöpyivät Sokos Hotel Virussa ollessaan työmatkalla Tallinnassa. Talviaikaan Viru hotellista bongaa useita suomalaisia työmatkoillaan.
Hotellin asiakkaat jonottavat kuuluisaan turistikohteeseen, KGB museoon, joka sijaitsee hotellin ylimmässä kerroksessa.
Hotellilla on myös syömäpaikkoja niin asiakkaille kuin muillekin Tallinnan turisteille.
Hotelli sijaitsee aivan suositun turistikohteen, vanhankaupungin laidalla. Hotellin pihasta saa takseja ympäri vuorokauden ja hotellilta löytyy oma pubi.

Kuvat ja teksti: Noora Mäkelä