Suomen jalkapallomaajoukkueen Robert Taylor onnistui jälleen maalinteossa keskiviikkona, kun hänen edustamansa Inter Miami päihitti Nashvillen maalein 3-1 Pohjois-Amerikan Champions Cupin neljännesvälierässä. Voitolla Miami eteni turnauksessa kahdeksan parhaan joukkoon.

Taylor, 29, aloitti ottelun vaihtopenkiltä, mutta pääsi kentälle pelin toisen puoliajan alussa, kun Miamin supertähti Lionel Messi otettiin vaihtoon loukkaantumisen vuoksi. Miami johti ensimmäisen puoliajan jälkeen ottelua maalein 2-0 Luis Suárezin ja Messin maaleilla. Taylor puski Miamin 3-0 johtoon ottelun 63. minuutilla Suárezin keskityksestä.

Taylor on pelannut tällä kaudella viidessä ottelussa, joissa hän on viimeistellyt kolme maalia. Taylorin kauden ensimmäisen osuman syötti Messi ja kaksi viimeisintä Suárez.

Puolivälierässä Miami saa vastaansa joko meksikolaisen Monterreyn tai FC Cincinnatin. Miami on yksi Champions Cupin suosikeista voittamaan koko turnauksen. Vuonna 1962 perustettu CONCACAF Champions Cup on vuosittain pelattava turnaus Pohjois-Amerikassa, johon osallistuu seuroja Meksikosta, Yhdysvalloista, Kanadasta sekä Costa Ricasta. Turnauksen voittaja saa paikan ensi vuonna pelattavaan FIFA:n seurajoukkueiden maailmanmestaruuskilpailuihin.

Inter Miamin seuraava MLS-ottelu on vieraskentällä lauantaina kello 20 Suomen aikaan. Miami kohtaa ottelussa Matti Peltolan DC Unitedin. Peltola siirtyi DC Unitediin helmikuun alussa Helsingin Jalkapalloklubista.

JJK-kasvatti Taylor valittiin tällä viikolla Suomen A-maajoukkueeseen, joka pelaa EM-kisapaikasta jatkokarsinnoissa. Suomi kohtaa Walesin Cardiffissa torstaina 21.3 klo 21.45.

Kirjoittaja: Niko Rehnstrand
Kuva: Pixabay