Jos seuraa uutisia, Kontulasta saa mielikuvan, että se on turvaton paikka. Pitkään Kontula on ollut poliisin väkivaltatilastojen kärkipäissä, mutta iso asukkaista kuitenkin viihtyy Kontulassa. Kaupunkikanavan toimittaja selvitti, mikä tekee Kontulasta viihtyisän paikan.

Kontula jakaa mielipiteitä. Osa pitää ostoskeskusta levottomana paikkana, kun taas toiset eläväisenä alueena.
Onni Marttila ja Luka Kivimäki käyvät aktiivisesti Kivikon metsässä heittelemässä frisbeegolfia. Kontulassa on paljon luontoa, jota alueen asukkaat tykkäävät hyödyntää.
Luka Kivimäki valmistautuu heittoon.
Onni Marttila aloittamassa kierrosta. Ratoja on yhteensä kahdeksantoista väylää.
Usko Hänninen kävelyllä maastopolulla.
Kivikon monipuolisesta metsästä löytyy lenkkipolun lisäksi jalkapallo- ja koriskenttiä.
Ostostiellä oleva muraali on Kontulan Art Schoolin maalaus.
Kontulankaaresta löytyy Apollo Torresin kolme jättimäistä muraalia, joka kuuluu Upea17-kaupunkitaidefestivaalin sarjaan vuodelta 2017.
Kontulassa arvostetaan taidetta. Kuvassa näkyy Anssi Pulkkisen Kulkijan Utopia -teos vuodelta 2014.
Lampi on vasta uudistettu vesiteemainen leikkipuisto. Remontti valmistui vuonna 2020.
Tony Kirjuntscheff harjoittelemassa kyykkyä.
Kirjuntscheff muistaa veden tärkeyden harjoittelun yhteydessä.
Kurkimäen urheilupuistossa on iso ulkoliikuntapaikka. Aidatulla alueella on 24 kuntoilupistettä.
Iltaisin Kontulan nuorisotalo Luuppi täyttyy kävijöistä. Kuvassa mennään skeittihalliin.
YleX:n radiojuontaja Juuso ”Köpi” Kallio ja Jere Pehkonen harjoittelee hallilla skeittitemppuja.
Ramppiin on rakennettu putkia, että nuoret voi harjoitella “grindaamista.”
Skeittihallissa pääsee toteuttamaan erilaisia temppuja.
Luupista löytyy myös askartelupaja. Majdi Awad puuhailee puupienoismallia.
Pajasta löytyy välineitä ja materiaaleja töihin.
Kontulan nuorisotalossa on myös tilat ja välineet valokuvaus- ja videoprojekteihin.
Talon ohjaaja Jari Mäenpää tarvittaessa auttaa kuvauksissa ja editoimisessa. Arttu (vasemmalla) on aktiivinen kävijä mediatiloissa.
Kontulassa on monipuolista toimintaa ja harrastuksia löytyy kaiken ikäisille ja tasoisille.

Teksti ja kuvat: Phuc Luu