Kruunuvuorensillan työmaa etenee kovaa vauhtia Korkeasaaressa. Työmaan erikoispiirteisiin kuuluu eläinten huomioiminen jokaisessa työvaiheessa. Raitioliikenteen on tavoite alkaa vuonna 2027. 

Työmaapäällikkö Seppo Laaksonen kuvailee kruunuvuorensiltojen työmaata ainutlaatuiseksi projektiksi. “Hienoa on, että näin paljon panostetaan kevyeen- ja julkiseen liikenteeseen”. 

Kruunuvuorensilloilla on tarkoitus aloittaa raitioliikenne vuonna 2027. Tavoitteena on helpottaa ihmisten liikkumista Korkeasaareen ja kasvavaan Laajasaloon. 

Kruunuvuorensilta tulee olemaan Suomen pisin, korkein ja pitkäjänteisin silta. Se on samalla maailman suurin kevyen- ja julkisen liikenteen käyttöön rakennettu silta. Käyttöikävaatimus on jopa 200 vuotta. 

Rakennusprojektissa on kaikin tavoin huomioitu Korkeasaaren eläinten hyvinvointi. Eläimet saivat herätä rauhassa auringonsäteisiin marraskuisessa Korkeasaaressa.

Amurintiikeri ei ole moksiskaan Kruunusiltojen rakentamisesta. 

Kruunuvuorensillan työmaa ei ole häirinnyt Korkeasaaren eläimiä.

Villisika kiinnostui kamerasta. 

Kuvat ja teksti: Sonja Saarinen