Vuosaarensilta
Vuosaarensillalta toivotaan oikoportaita rantaan. Kuva: Sari Korolainen

Helsingin kaupunki käyttää 8,8 miljoonaa euroa OmaStadi-hankkeisiin, joita kaupunkilaiset ovat ehdottaneet. Helsinkiläiset äänestivät hankkeista omat suosikkinsa. Äänestys jatkui torstaihin 28.10. kello 20 saakka.

Vuosaaresta OmaStadi-ehdotuksia oli mukana kymmenen. Nämä ehdotukset kilpailivat itäisen Helsingin 1,2 miljoonan euron budjetista. Maanantaina 25.10. vuosaarelaisten ehdotuksista eniten oli ääniä kerännyt ehdotus, jossa Uutelan metsiä hoidettaisiin järjestämällä siellä laidunnusta.

Vuosaaren puistot ja luonnonsuojelualueet olivat kirvoittaneet useita ideoita. Ehdolla oli esimerkiksi Kuningatar-niemen kalastajamökkien remontointi ja Rastilan ulkokuntoilulaitteiden kunnostus. Nuoria varten oli tarjolla parkour-puisto ja lapsille liikennekaupunki Nordsjön kartanon lähistölle.

Kaupunkilaiset äänestivät verkkosivuston kautta, ja äänestäjän piti kirjautua vahvan tunnistautumisen eli verkkopankkitunnusten avulla. Mikäli tämä ei onnistunut, äänestämään pystyi voi myös henkilöllisyystodistusta näyttämällä kirjastoissa ja esimerkiksi palvelutaloissa järjestetyissä tilaisuuksissa.

OmaStadi-äänestykseen valitut 396 ehdotusta olivat läpäisseet tiukan seulan. Ne oli valikoitu mukaan 1500 ideasta, joita kaupunkilaiset jättivät vuosi sitten. Tämän vuoden alussa ehdotusten jättäjät ja kaupungin asiantuntijat kävivät ideoita läpi ja työstivät niitä eteenpäin toteutuskelpoisiksi nyt meneillään olevaa äänestystä varten.

Valittujen hankkeiden etenemistä voi seurata OmaStadin verkkosivuilla

Lue lisää OmaStadi-äänestyksestä