Rukan pipolätkäturnaus on jatkanut kasvamistaan, kun tapahtumassa nähdään tänä vuonna huikeat 256 joukkuetta. Viime vuoden turnaukseen osallistui noin 200 joukkuetta. Tapahtuma on viime vuosien aikana noussut koko Euroopan suurimmaksi pipolätkäturnaukseksi.

Pipolätkäturnaus on osallistujamäärässä saavuttanut maksimin ja se työllistää yhä enemmän työntekijöitä. Tapahtuman tuottaja Jesse Laaksonen kertoo, että tapahtumassa on turnausviikonloppuna yli 50 työntekijää, jotka mahdollistavat pipolätkäturnauksen järjestämisen. Valmistelut ovat alkaneet jo hyvissä ajoin tammikuun alussa.

Tapahtumaan on viime vuosina osallistunut myös yhä enemmän julkisuuden henkilöitä sekä vanhoja jääkiekkoilijoita. Viime vuosina mukana ovat olleet muun muassa entinen huippumaalivahti Pekka Rinne ja hyökkääjä Juha-Pekka Haataja. Molemmat ovat pelanneet Urheilucastin juontaja Esko Seppäsen joukkueessa. Seppänen on ollut jo vuosia tapahtuman aktiivinen mainostaja ja saanut aikaan todellisen pipolätkä-buumin.

Rukalla on yhteensä kymmenen kenttää, joissa pipolätkää voidaan pelata. Lisäksi alueelta löytyy useita ruokailu- ja juomapaikkoja sekä mahdollisuus päästä heittämään dartsia, joten aktiviteetteja riittää kaikille. Pipolätkäturnauksessa on tunnetusti ollut todella hyvä tunnelma ja kaikilla on ollut hauskaa. Tuottaja Laaksonen summaa tapahtumaa seuraavasti: “Turnauksessa ehdottomasti parasta on se aito ja teeskentelemätön tunnelma. Jokainen joukkue on kavereita keskenään ja tapahtumaan tullaan viettämään se talven paras viikonloppu.”

Tämänvuotinen Rukan pipolätkäturnaus järjestetään 18.-20.1.

Teksti: Elias Jolanki
Kuva: Topias Korkiakoski