Sunnuntaina 5.11. pelattiin salibandya hyvän asian puolesta, kun Helsingin EräViikinkien P14-joukkue sai vastaansa useista julkisuuden henkilöistä koostuneen All Stars -joukkueen. Ottelusta saadut lipputulot suunnataan lyhentämättömänä Mannerheimin Lastensuojeluliitolle koulukiusaamisen vastaiseen työhön.

All Stars -joukkueessa pelasi useita julkisuudesta tuttuja henkilöitä. Kuva: Iiro Sorsa

Tapanilan Mosahallissa oli sunnuntaina 5. marraskuuta railakas tunnelma, kun lukuisista julkkiksista koostunut All Stars -joukkue saapui EräViikinkien junioreiden vieraaksi. Tähdistöjoukkueessa pelasivat mm. Esa Tikkanen, VilleGalle, Juha Tapio, Mikko Peltola, Amanda Harkimo ja monet muut julkisuudesta tutut henkilöt. Ottelua oli seuraamassa täysi yleisö – noin 400 katsojaa.

Katso VilleGallen erätaukohaastattelu alta.

VilleGalle oli yksi tähdistöjoukkueen pelaajista.

Tapahtuma jatkumona koulukiusaamisen vastaiselle työlle

Tapahtuma järjestettiin Helsingin EräViikinkien aloitteesta yhdessä Koulukiusaamista vastaan -hyväntekeväisyysjärjestön kanssa. Yksi tapahtuman järjestäjistä ja järjestön jäsenistä, Toni Nyström, on ollut jo useamman vuoden mukana edistämässä koulukiusaamisen vastaista työtä ja osallistunut erilaisiin tempauksiin lasten ja nuorten hyväksi.

Tuoreimpana tekona syyskuussa Nyström pyöräili yhdessä tiiminsä kanssa Hangosta Nuorgamiin pysähtyen matkalla isoimpien kaupunkien kouluille puhumaan koulukiusaamisesta. Myös silloin kerättiin samalla varoja Mannerheimin Lastensuojeluliitolle. Sunnuntain tapahtuma oli jatkumoa syyskuun tempaukselle. Nyström oli mielissään onnistuneesta tapahtumasta.

Katso Nyströmin haastattelu alta.

Toni Nyström edistää työtä koulukiusaamista vastaan.

3×20 minuuttia viihdettä

Itse ottelu oli hyvin viihdepainotteinen, ja kentällä nähtiin pelin aikana mitä erikoisimpia tilanteita. Toisinaan kentällä oli useampia pelipalloja ja toisinaan kentälle rynnittiin useamman kentällisen voimin. Selostaja Jani ”Jantta” Alkio huolehti paikan päällä värikkäiden ottelutapahtumien selostamisesta.

Tapahtumarikas ja viihdyttävä ottelu päättyi lopulta kotijoukkue EräViikinkien voittoon lukemin 11-9. Ottelun päätyttyä myös yleisö pääsi kentälle ottamaan yhteiskuvia pelaajien kanssa. Ottelutapahtuman lämminhenkinen ja rento ilmapiiri välittyi niin pelaajista kuin kannustusjoukoistakin.

Kiekkolegenda Esa Tikkanen selostaja ”Jantta” Alkion nuhtelussa. Kuva: Iiro Sorsa
Kentällä oli ottelun jälkeen riemukas tunnelma, kun yleisö pääsi ottamaan yhteiskuvia pelaajien kanssa. Kuva: Iiro Sorsa

Teksti ja haastattelut: Juuso Petäjäsuo
Kuvat: Iiro Sorsa