Keskiviikkoiltana selvisi, mitkä joukkueet ottavat yhteen Englannin jalkapallon FA Cupin puolivälierissä. Englannin Mestaruussarjasta mukana on vielä kaksi joukkuetta, loput tulevat Valioliigasta.

Neljännesvälierissä nähtiin usea tasainen kamppailu, mutta ylikävelyiltä ei vältytty. Manchester City nöyryytti toista Valioliigaseuraa Lutonia luvuin 2-6 ja Mestaruusrarjan Conventry voitti Cup-sensaatio Maidstonen 5—0 lukemin.

Tasaisin vääntö nähtiin Blackburnin ja Newcastlen välillä. Ottelu eteni 1—1 lukemissa aina rangaistuspotkukilpailuun asti, jossa Valioliigassa kehnon kauden pelannut Newcastle otti voiton. Toinen jatkoajalle mennyt ottelu Bournemouth – Leicester päättyi yllätykseksi Mestaruussarjaa johtaneen Leicesterin hyväksi 0—1 Issahaku Fatawun maalilla.

Puolivälierien otteluparit

Manchester City – Newcastle
Wolverhampton – Conventry
Manchester United – Liverpool
Chelsea – Leicester

Jimi Tauriainen debytoi Chelseassa, Glen Kamara ei päässyt irti

Keskiviikon otteluissa nähtiin myös yllättävää suomalaisväriä, kun kirkkonummelainen Jimi Tauriainen pääsi kentälle 90+3 peliminuutilla Myh’ailo Mudrykin tilalle. Kyseessä oli FC Wild-kasvatin ensimmäiset minuutit Chelsean edustusjoukkueessa. 19-vuotias Tauriainen siirtyi HJK:sta Chelsean organisaatioon vuonna 2020.

Suomalaisten pettymykseksi Huuhkajien avainpelaajiin monen vuoden aikana kuulunut Glen Kamara istui Leedsin penkillä koko ottelun Chelseaa vastaan. Kamara on pelannut Leedsin viimeisessä kolmessa ottelussa täydet minuutit. Chelsea voitti Leedsin tasaisen ottelun jälkeen niukasti 3—2 Connor Callagherin maalilla.

Teksti: Erkka Tuomisto
Kuva: Pixabay