Pohjois-Euroopan suurin kahvifestivaali Helsinki Coffee Festival järjestetään seitsemättä kertaa tällä viikolla 21.-23.4.2023. Tapahtuma on suunnattu sekä tavallisille kahvin- ja teenystäville että alan ammattilaisille.

Tapahtumassa on mukana myös koko perheen Jäätelö- ja suklaakarnevaali, jossa kävijä pääsee maistelemaan eri jäätelöitä ja suklaita.

Festivaaleissa on paikalla lukuisia pieniä ja keskisuuria alan toimijoita ja vaikuttajia puhumassa omista tuotteistaan, palveluistaan ja heidän alastaan. Tämän vuoden maateemana on Brasilia. Luvassa on keskustelua, minkälainen maa Brasilia on kahvin tuottajana, minkälaisia tuotteita sieltä tulee ja mitä ominaisuuksia Brasilialla on tarjota kahvimaana.

Tapahtumassa kilpaillaan vuoden suodatinkahvin ja kofeiinittoman kahvin titteleistä. Tämän vuoden uutuutena valitaan ensimmäistä kertaa vuoden kombucha ja vuoden kofeiiniton kahvi. Myös teekilpailuissa ratkotaan voittajat omissa kategorioissaan. Voittajat julkistetaan tapahtuman avajaispäivänä perjantaina.

Pääset samalla lipulla osallistumaan sekä Helsinki Coffee Festivaaleille että Jäätelö – ja suklaakarnevaaleille.

Päivälipun hinta on aikuiselta 22€ ja lapsilta 9€.

Teksti: Veikko Kurvinen
Kuva: pxhere