Lahti on aikaisemmin tunnettu Suomen Chicagona, mutta nyt Lahti on saanut uuden vertauskohteen, kun mainoskampanjassa Lahden mainostetaan olevan Suomen Florida – tuo Päijät-Hämeen maakuntakeskus ja ylpeys. Tällä viikolla alkanut kampanja näkyy erityisesti Helsingissä raitiovaunu- ja bussipysäkeillä, mediassa sekä raitiovaunujen sisätiloissa. Kaupunkikanavan toimittaja Antti Kurhinen haastatatteli Annamari Jukkoa, joka keksi tämän idean ja rahoitti koko tämän kymmenien tuhansien mainoskampanjan täysin itse, ilman ulkoista rahoittajaa.

Kuva: Annamari Jukon kotialbumi

56-vuotias Jukko on rikastunut lahtelaisen perheyrityksen Peikko Groupin kautta. 2000-luvun alussa Jukko sai lisää varallisuutta myös yrityskaupassa, jossa suuromistajat myivät osuutensa kännykänkuoria valmistavasta Eimosta Taiwaniin.

Onko Lahden kaupunki oikeasti kiinnostunut saamaan vain lisää ikäihmisiä kaupunkiin ja tuoko vanhempi väki verotuloja sinne? Vastauksen tähän ja moneen muuhun mielenkiintoiseen kysymykseen saat kuuntelemalla koko haastattelun:

Toimitus: Antti Kurhinen
Etusivun kuva: Wikimedia Commons

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän