Iloisen keltaisesta haamutunnelmasta tunnettu Stockmannin Hullut Päivät -kampanja on monelle tuttu alennusrieha. Kampanja on saanut alkunsa jo vuonna 1986 ja juhlistaa tänä vuonna 35-vuotista taivaltaan.

Hullujen Päivien tunnelma oli avajaispäivän aamulla rauhallinen. Ihmiset ovat nyt uskaltautuneet rohkeammin ostoksille pitkän poikkeusajan jälkeen, sillä Stockmannilla asiointi onnistuu turvallisen väljästi. Mikäli ei kuitenkaan halua lähteä paikan päälle ostoksille, on kaikilla halukkailla silti mahdollisuus osallistua kampanjaan, sillä Hulluilla Päivillä on laajasti tarjouksia myös verkossa.
“80-luvulla Hullut Päivät oli vielä hyvin värikäs ja erityylinen, myös tavaramäärät olivat hyvin erilaisia kuin nykyään. Nythän mukana on jo lähes 600 eri brändiä, joten kampanja on kasvanut merkittävästi vuosien saatossa”, kertoo Helsingin keskustan Stockmannin tavaratalon johtaja Jenni Pöllänen.
“Hullut Päivät -kampanja on nykypäivänä erittäin suosittu. Asiakkaat odottavat kampanjaa ja kyselevät usein, että tuleehan se varmasti tänäkin vuonna”
Kampanjan jatkuvan suosion salaisuudeksi Jenni mainitsee laadukkaiden tuotteiden ja ajankohtaisuuden yhdistelmän sekä sen, että kampanjan aikana tavaratalosta voi tehdä hyviä löytöjä alhaisilla hinnoilla. Asiakkaat hakevat Hulluilta Päiviltä esimerkiksi kosmetiikkaa, liinavaatteita, pyyhkeitä, huonekaluja, muotia sekä joululahjoja.

Viime vuonna kampanja järjestettiin koronarajoitusten takia kokonaan verkossa. Nyt kuitenkin tarjouksia on normaaliin tapaan myös paikan päällä tavarataloissa, ja terveysturvallisuuteen onkin panostettu laajasti.
“Tuotteita pyritään laittamaan esille niin, että niitä ei ole koottu yhteen paikkaan, vaan niitä on eri paikoissa, jotta on enemmän tilaa olla ostoksilla. Kassojen määrää on lisätty ja turvavälit mahdollistettu. Kassoilla on myös pleksit ja käsidesit sekä maskin käyttöä suositellaan. Kaikilla mahdollisilla tavoilla pyritään siis välttämään sitä, että olisi paljon ihmisiä samassa paikassa yhtä aikaa”, painottaa Jenni Pöllänen.
Kosmetiikkamyyjä Annika Virtanen on jo kokenut työntekijä Hulluilla Päivillä, sillä hän on työskennellyt Stockmannilla jo 30 vuoden ajan. Suurena kehitysaskeleena nykypäivän kampanjassa hän näkee kampanjan monikanavaisuuden ja laajan verkkokaupan tarjonnan, sillä kaikki asiakkaat eivät pääse paikan päälle tavarataloon.


Stockmannin info-pisteeltä kerrottiin, että Hullujen Päivien kampanjahulinoissa myös Finnkinon elokuvaliput olivat kysyttyjä näin koronarajoitusten lieventyessä ja elokuvateattereiden avautuessa. Asiakkaat kertoivat tulevansa Hulluille Päiville kuitenkin hyvin monipuolisesti eri tarjoustuotteiden perässä.


