Helsingin kaupungin tavoitteena on olla hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä. Tavoitteeseen päästäkseen kaupunki tuottaa muun muassa kiertotalouspalveluja ja edistää kiertotaloutta.

”Kiertotalous on mainittu Helsingin kaupungin strategiassa. Tavoitteena on, että kaupunki osallistuu kiertotalouden kokeiluihin ja pilotteihin yhdessä yritysten ja kaupunkilaisten kanssa. Meillähän on kunnianhimoinen tavoite hiilineutraaliuteen vuoteen 2035 mennessä. Koemme että kiertotalous on tärkeä työkalu hiilineutraaliuden tavoittamisessa,” kertoo Helsingin kaupungin ympäristöpalvelujen ympäristötarkastaja Leona Silberstein.

Katso minkälaisia kiertotalouspalveluja on Helsingin kaupungilla.

Toimitus, editointi ja kuvaus: Tuija Tervo

Katso myös

Uusix luo kierrätysmateriaalista uutta – myymälät ovat jälleen auki
Helsingin kaupunki edistää kestäviä elämäntapoja – Kiertotalouspalvelut löytyvät nyt helposti netistä